Monday 18 February 2013

ESP dan Alfalfa bagi ibu menyusu

Salam sayang kepada pembaca Bidadari Kecil Sayang (BKS).

Kali ini, saya ingin kongsikan pengalaman pengambilan ESP dan Alfalfa. Pada bulan puasa tahun lepas, saya agak risau jika tak mampu 'produce' susu buat anak. Maklumlah apabila kurang makan, pengeluaran susu merundum. Sehinggalah saya blogwalking mencari produk makanan yang membanyakkan susu ni. Kak Hanum yang cadangkan set 3m ni. 3m bererti making more milks!

Ada beberapa lagi supplement dalam set 3m ni. Namun, tuntas kepada penguaran susu ni tentulah Alfalfa dan ESP. Oh ya! Ada disiplin lain yang perlu untuk membanyakkan susu ni. Kena kerap pam susu(ikut kesesuaian badan, ada yang 2 jam sekali, 3jam sekali), menyusukan anak(konsep supply and demand) dan kita juga harus harus harus minum air yang banyak.

ESP bermaksud Energizing Soy Protein merupakan zat protin kacang soya yang terpilih dibungkus dalam bentuk serbuk di dalam canister cantik. Canister ni mengandungi 850 gram ESP sudah pastinya berasal daripada 30 kilogram kacang soya organik yang terpilih.

ESP juga mencantikkan kulit saya dan bayi tentunya! Kulit saya lebih sihat dan lembab. Stretch mark di perut saya semakin berkurangan dan ia seakan akan nak hilang dah.

Dari segi tenaga, saya lebih bertenaga dan ceria berbanding sebelum mengambil ESP ni. Diceritakan bahawa ESP ni juga dapat mengawal hormon. Sebenarnya saya lebih tenang selepas mengambil ESP ni. Satu canister ni bertahan selama 2 bulan jugalah, 3 sudu sehari dibancuh begitu sahaja atau dengan pes buah buahan kegemaran kita.

Alfalfa pula didatangkan dalam bentuk tablet 330 biji. Juga digelar sebagai raja segala tumbuhan kerana khasiatnya teragung. Ada pudina didalamnya melegakan otot perut, ada kesan penenang. Penghadaman pun pudina ni bantu selain mabuk laut dan gastrik. Pudina ni dia keluarkan peluh, sebab itu dia ni boleh sekat demam walaupun orang itu selsema. Dalam Alfalfa ni pun ada halia. Halia ni dia legakam usus, sakit haid, loya ketika mengandung, selepas bersalin. Kalau travel, halia ni memang stabilkan badan kita. Cekur Manis pun ada dalam Alfalfa ni. Biasanya tumbuhan ni orang Mesir purba guna untuk kesihatan seperti pencernaan, sakit haid, menahan kulat yang sebabkan penyakit kulit dan sumber tenaga dalam badan.

Baby saya si Fatimah sangat kenyang dan jarang meragam lepas ummi dia ambil ESP dan Alfalfa ni. Fatimah tidur lena! Fatimah kulitnya gebu, cerah dan sihat. Sangat bertenaga baby ummi comel ni... Sayang Fatimah!

Saya dah cuba ESP dan Alfalfa ni dan terbukti ia berkesan.
Anda bila lagi?


3 comments:

  1. saya pon amalkan esp ngan alfalfa..mmg terasa lain hasilnya. susu pekat, banyak..baby gebu..huhu

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdelete pula komen tadi ni...kalau nak try, boleh contact saya terus, 0136463442

      Delete