Tuesday 29 January 2013

3 serangkai Shaklee untuk saraf, sendi dan tulang


Sendi merupakan hubungan antara tulang sehingga tulang dapat digerakkan. Hubungan dua tulang disebut persendian (artikulasi).

Saraf adalah serat-serat yang menghubungkan organ-organ tubuh dengan sistem saraf pusat (yakni otak dan sumsum tulang belakang) dan antara bahagian sistem saraf dengan lainnya. Saraf membawa impuls dari otak ke pusat saraf.

Tulang atau kerangka adalah tiang tubuh Vertebrata. Tanpa tulang, pastinya tubuh kita ni tak boleh berdiri tegak.

Bayangkan keadaan atuk begini, solat dengan selesa, dapat menebas dengan berdaya, main gusti denan cucu. Opah pula bermain lari-lari nenek-nenek si bongkok tiga. Mama dapat bongkokkan badan dengan selesa, papa pula dapat main golf, angkat barang dengan selesa…

Nah, sebelum itu, anda sedia maklumkan bahawa saraf, sendi dan tulang yang sihat ini memerlukan usaha untuk menjadi sihat ini…

Bagaimana pula kalau anda dah terlambat? Ohh tidak! Dah tak sempat dah nak pulihkan sendi ini.

Belum, belum anda belum terlambat lagi….
Berikut saya sertakan tips penjagaan yang biasa dilakukan untuk memulihara keadaan saraf, sendi dan tulang-belulang.

1. Jangan sekali-kali mengangkat beban yang tak mampu kita angkat. Jangan memaksa badan.
2. Elakkan mengangkat beban yang ringan, apatah lagi yang berat secara berterusan tanpa mendapat rehat yang cukup untuk saraf, sendi dan tulang.
3. Untuk lelaki, apabila mengangkat beban, gunakan kekuatan lutut berbanding badan. Bagi wanita pula, gunakan kekuatan badan berbanding lutut apabila mengangkat beban.
4. Memakan vitamin, mineral, kalsium yang mencukupi.
5. Urutan pembetulan saraf , sendi dan tulang secara tradisional.

Secara disiplinnya, tips nombor 4 tadi perlu dilakukan secara berterusan.
Nah, inilah 3 serangkai Shaklee dating membantu!



Omega Guard – Memelihara fungsi-fungsi sendidan gout dengan efektif. Juga merupakan minyak ikan palaing tulen di dunia. Tak tipu woo…

OsteMatrix – menguatkan tulang, keretakan. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas serta sakit sendi.Meninggikan ketumpatan tulang kerangka. Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot.

AJHT (Advanced Joint Health Tablet)
- menggalakkan mobility dan meningkatkan fleksibiliti. Meningkatkan fungsi sendi. Menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang. Melancarkan pergerakan tulang. Memberi kekuatan dan struktur kepada sendi. Meningkatkan keselesaan sendi seawal 5 hari!

Ha tersenyum tu kan? Jom sihat gaya Shaklee!

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
------ Hubungi saya dengan sms ke o13 646 3442  atau email bidadarikecilsayang@gmail.com untuk maklumat lanjut.

___________________________
Ummu Ain
[Shaklee ID No : 881669]
0136463442
bidadarikecilsayang@gmail.com

No comments:

Post a Comment