Sunday 27 January 2013

Detoxifikasi, apa tu?

Dalam era yang serba nano ini, kehidupan kita diliputi dengan pelbagai toksin.

Udara yang tak segarnya, makanan dengan kimianya, daging dengan suntikan hormonnya, buah-buahan serta sayuran juga dengan suntikan hormon serta kimianya

Malaysia ni agak lewat juga untuk kembali ke kehidupan semulajadi, green bak kataorang putuh.
Dunia barat sejak 80an lagi dah sibuk untuk kembali ke dunia hijau, makanan organik, beg kain menggantikan beg plastik, kitar semula serta kempen pemuliharaan alam sekitar.

Natijah kepada gaya kehidupan dunia moden ini, memungkinkan kita senang dijangkiti penyakit, lemah daya tahan pastinya sebab DUA elemen utama iaitu luaran dan dalaman.

Faktor luaran adalah dunia disajikan dengan gaya kehidupan makanan dan minuman yang segera dan murah, tanpa mementingkan faktorkesan terhadap pengguna. Pencemaran udara, pembebasan gas toksin yang berleluasa tak kurang hebatnya menyumbang terhadap faktor ini.

Faktor dalaman pula ialah daya tahan kita sebagai pengguna, makanan yang kita pilih. Makanan yang berkhasiatkah atau makanan tidak berkhasiat?

Berikut, saya senaraikan beberapa cara yang biasa dilakukan untuk nyah toksin ini.
  • Bekam
  • Dialisis
  • Puasa
  • Makanan nutrisi
  • Pernafasan
Setelah melalui proses nyah toksin ini tadi, kita seharusnya meneruskan dengan gaya hidup nan sihat.
Sistem imunisasi kita akan menjadi lancar, seiring dengan darah kita yang sudah dibersihkan dari toksin. Namun itu tidak mencukupi. Harus mengambil suplemen untuk meningkatkan imunisasi serta memperbaiki sel yang telah berusia. Sebab itulah gaya kehidupan  yang sihat serta pengambilan makanan nutrisiyang seimbang memang membantu. Shaklee adalah faktor dalaman anda yang terkuat untuk detoksifikasi ini insyaAllah. Anda juga harus berdisiplin dengan meminum air yang banyak, kurangkan makanan tak berkhasiat dan melakukan senaman 2 kali seminggu.

Klik link di bawah untuk gaya Shaklee membantu anda nyahtoksin dan imunisasi.

   
Untuk tajuk healing process, anda boleh klik link di bawah.

No comments:

Post a Comment