Sunday 26 May 2013

Ceramah Kesihatan Wanita

Salamun alaik...

Antara Sharing yang saya dapat masa kelas Kesihatan Wanita haritu,

Wanita bila sudah mendekati usia menopouse (tapi zaman sekarang ni bukan saja tunggu umur menopouse, muda2 pun dah banyak penyakit... alahai...) akan berisiko mengalami banyak penyakit seperti;

1. Kanser Payudara
2. Cyst
3. Diabetes
4. Jantung
5. Osteoporosis
6. Depression

Semua wanita sebenarnya sangat berisiko untuk mendapat penyakit2 yang disebutkan di atas sebab;

1. Wanita sekarang wanita berkarier, dah tak sempat nak fikir remeh temeh. Semuanya nak cepat, makan, minum, pakai, segala persiapan semuanya nak yang cepat dan SEGERA!

2. Sekarang cuaca panas. Bila panas, wanita suka minum minuman yang sejuk2, berais, aiskrim, air batu campo dan sebagainya. So, cyst yang tak lepas keluar dan ada dalam rahim akan menyedut apa saja yang ada disekelilingnya... Darah, daging, tulang, air dan benda2 kotor yang ada disekelilingnya. Semua wanita ada cyst, cuma jaga pemakanan agar kesihatan kita terjaga. If ada cyst jangan panic, cyst ni tak suka nutrien dan alkaline, sebab tu kita kena makan alfalfa(tinggi alkaline) dan vitamin yang tinggi nutrient yang lain seperti Vivix, dan sebagainya untuk kecutkan cyst dan biar dia keluar sendiri... :)

3. Wanita suka manis! Lelaki suka masin! Kalau perasan, wanita sekarang, ramai yang bekerjaya dan sangat stress di tempat kerja. Akibatnya, apabila stress berlaku, wanita akan terdorong untuk makan coklat dan aiskrim (tolong mengaku jika anda adalah wanita) dengan kadar yang banyak menyebabkan kandungan gula dalam badan meningkat!

Apabila kandungan gula dalam badan mula meningkat, maka insulin yang dikeluarkan oleh pankreas tidak mampu lagi menyerap gula dalam darah, dan penyakit Diabetes pun berlaku. Sebelum kena potong kaki, kudis dan luka tak mahu sembuh, mata jadi buta sebab gula dah rosakkan salur darah, sakit buah pinggang, sakit jantung, lebih baik bertindak segera! Sebab itulah wanita perlukan VIVIX untuk repair semula pankreas supaya ia dapat keluarkan insulin dan VIVIX juga bertindak membaiki sel untuk menerima kehadiran glukos di dalam badan... :)

4. Apabila kandungan gula dalam darah terlalu tinggi, maka sel2 dan saluran darah akan pecah, dan rosak, saluran darah juga boleh tersumbat disebabkan kandungan gula yang sangat tinggi. Seterusnya mata jadi kurang nampak dan akhirnya buta! Apabila saluran darah tersumbat, maka jantung akan berhenti mengepam udara dan akan mati disebabkan masalah jantung tersumbat! Maka VIVIX sekali lagi akan memperbaiki sel dan seterusnya membuatkan saluran darah akan bekerja seperti sediakala...

5. Wanita zaman sekarang sangat jarang bersenam. Tak sempat! Banyak benda yang perlu diuruskan sehingga kesihatan sendiri sudah tidak terjaga! Kalsium dari susu itupun jarang diminum kerana asyik menguruskan orang lain. Sedangkan wanita sangat memerlukan kalsium.

Bayangkan apabila melahirkan seorang anak dari rahim seorang wanita, berapa banyak kalsium telah keluar bersama fullset manusia yang bergelar baby itu? Bayangkan kalau si ibu tadi tidak ambil kalsium sepanjang mengandungkan bayinya? Maka celah manakah kalsium yang dikorek dan diambil untuk menjadi tulang si bayi jika bukan dari kalsium si ibu sendiri? Itu baru seorang bayi, jika 2, 3 dan seterusnya 8 @ 9 orang anak seperti ibu kita yang tersayang? Bila keadaan ini berlaku, wanita perlu ambil kalsium sebanyak 1000mg sehari. Jika mampu, boleh minum susu, ikan, keju, tempe dan pelbagai sumber kalsium yang menyamai 1000mg SETIAP HARI! Persoalannya, larat ke nak makan semua tu setiap hari? Jadi, wanita boleh ambil 4 caplets Ostematrix yang bersamaan dengan 1000mg kalsium dalam sehari.

Kenapa Ostematrix? Bukankah banyak pil kalsium yang terdapat di pasaran? Apa bezanya?

Ya, Ostematrix sangat istimewa sebab selain kalsium, ia juga mengandungi magnesium, Zinc dan vitamin D. Kalsium ni 'jahat', bila dia masuk ke badan kita, dia tidak menyerap terus ke dalam tulang, sebaliknya dia akan pergi ke buah pinggang, hati dll. Jadi, magnesium dalam ostematrix berperanan untuk menarik kalsium untuk pergi ke tulang dan bantu penyerapan kalsium. Sampai di tulang, Vitamin D akan bantu kalsium untuk betul2 serap ke tulang, manakala zinc dan magnesium akan membantu untuk compactkan tulang kita. :) Sebab itulah Ostematrix sangat istimewa. :) Sebelum tulang kita rapuh, sebelum tulang kita retak dan hancur, sebelum kita membongkok disebabkan kekurangan kalsium, eloklah kita makan ostematrix untuk kesihatan tulang kita. :)

6. Sifat wanita yang suka memendam perasaan, asyik cuba untuk control perasaan dan tidak mahu meluahkan akhirnya akan meletop dan menyebabkan depress yang sangat teruk! Ia akan menyebabkan free radikal, dan mengaktifkan sel kanser, muka akan mudah berkedut dan nampak tua sebelum usia, jangkitan vagina, sana... sini.... Antara tanda2 depression ialah;
- repeat @ ulang perkara yang sama berulang-ulang kali
- menjauhkan diri dari orang lain
- merasa orang lain mengancam hidupnya
- berdendam dan rasa tidak selamat bila nampak manusia lain (unconcious)

Adakah kita tergolong dalam tanda-tanda di atas? Maka cepat-cepatlah makan GLA dan VIVIX untuk stabilkan hormon wanita yang ada dalam diri anda! :)

Cepat! Promosi VIVIX hanya tinggal 5 hari sahaja lagi! Harga normal VIVIX RM475.00(semenanjung) dan RM499.00(Sabah/Sarawak)...
Tetapi, harga promosi Mei ialah Beli 6 percuma 1 : RM2850.00 (semenanjung)
RM2994.00 (Sabah/Sarawak). :) Jika anda mahu beli 2 @ 3 botol sahaja dengan harga istimewa, sila hubungi saya di 0136463442. Harga istimewa hanya untuk customer saya sahaja! :)



No comments:

Post a Comment